dinsdag 10 februari 2015

Leuk koffie tentje in Utrecht

Ik kom niet elke dag in Utrecht (jammer genoeg niet), maar ik ga er wel vaak heen. Elke keer kom ik weer nieuwe winkels, koffie tentjes of restaurantjes tegen. De laatste keer ben ik met mijn moeder naar Utrecht geweest. We waren van plan om niet zoveel te kopen en rustig aan te doen, aan het eind van de dag waren we kapot haha :). Niet gelukt dus. Ik had een paar winkeltjes waar ik graag heen wou. Ze lagen iets verder weg van de bekende winkels (the Sting, Monki, pull&bear, hollister enz.). We zijn, na lang zoeken, naar de dille en kamille geweest en een super leuk winkeltje - waarvan ik de naam niet meer weet- die allemaal schattige en leuke dingetjes verkocht. De keer daarvoor was ik ook in Utrecht en hebben we koffie gedronken in een gezellig cafeetje in Utrecht.
 



We wouden even ergens koffie drinken en liepen toevallig hier langs. Het zag er erg gezellig uit en er was een plekje vrij voor het raam. Bij het raam zitten is namelijk best wel leuk, het café ligt namelijk aan een gracht. Ik, als blogger, had mijn camera mee om wat leuke foto's te maken in Utrecht. Toen we in dit café/restaurant wat gingen drinken kon ik het niet laten om dit te delen met jullie. Het zag er zo schattig en gezellig uit! Het leuke aan dit café is dat je je eigen eten kan meebrengen, wat meestal niet mag in andere restaurants. Wanneer je een broodje haalt bij een bakker maar je daar niet zitten, kun je je broodje in dat café opeten. Super leuk concept ! Ik nam trouwens een ice-coffee, wat letterlijk koude cappuccino was. Het was wel erg lekker.
 
Een andere keer toen ik daar heen wilde gaan, zat het vol met studenten. Toen zijn we er maar niet heen gegaan. Want dan zit je als 15 jarige tussen allemaal volwassen mensen. Het is dus wel echt een studenten cafeetje, maar het is wel de moeite waard om even binnen te kijken. Ik denk dat er in de vakantieperiodes meer 'niet-studenten' in dat café zijn. Ik wil heel graag studeren in Utrecht en ga dit cafeetje onthouden, zodat ik er dan misschien nog eens heenga.

 Mocht je ook er ook heen willen, het is tegen over de Hema. Oudegracht weerdzijde 140. Het ligt aan de gracht tegenover alle winkels. 

Ciaoo,
Demi